Sunday, January 4, 2009

MURID YANG BAIKKK....

(Gambar: Hadiah tahun baru dari bekas anak murid saya)


Baru tadi saya berkesempatan buka e-mail. Bertimbun e-mail yang belum dibaca. Ada satu e-mail dari bekas anak murid saya - LT.M MUSLI JAAFAR. Bila saya buka, saya terkejut bila ada hadiah sempena tahun baru berupa "banner' atau "header" untuk blog saya "SOS" (Suara Orang Sabah).

Mungkin beliau kasihan tengok header saya yang tak berapa canggih sedangkan isi-isinya kira canggih juga? Apapun sebabnya, saya sesungguhnya AMAT TERSENTUH HATI. Inilah sebabnya saya tulis artikel ini dalam blog -INDERALUKA.

Hmm....saya tidak terluka bahkan terubat! Kerana sebagai guru yang dah ambang veteran, bukan semua anak murid pandai ingat gurunya. Kadang-kadang....ada juga anak-anak murid yang....

Sebenarnya, dalam hidup ini, sangat tidak rugi kalau kita berbuat bakti kepada orang lain, hatta orang yang tidak dikenali sekalipun. Belakang kiralah pahala, sebab itu nanti baru dapat, yang seronoknya ialah - PERASAAN GEMBIRA DALAM HATI KERANA DAPAT MEMBUAT ORANG GEMBIRA. Bagi saya, inilah yang mendorong saya berjuang secara kecil-kecilan. Inilah yang memotivasikan saya membuat sehingga 7 blog setakat ini. - untuk mendewasakan manusia, menghidupkan yang hidup dan yang "mati" jiwa mindanya, memerdekakan yang terjajah, mengubati yang sakit dan sebagainya...

HMM....saya gembira sekali malam, opsss pagi ini (01:03 am).
Terima kasih kepada yang membuat saya gembira!

1 comment:

  1. Sesungguhnya kegembiraan yang hakiki adalah kegembiraan yang dilahirkan oleh diri sendiri..
    :)..Betulkah ini Sanguru?

    ReplyDelete